Kako olajšati simptome PMS-a?

Dodano : 9.7.2016
Na neko običajno sredo opazite, da vas moti prav vse na vašem partnerju (kar vas sicer še včeraj ni motilo) in se začudeno sprašujete kako to, da sta še vedno skupaj. V prometu vam z jezika hitro uide kaj sočnega, za kar se hitite opravičevat otroku na zadnjem sedežu, ki vas je opozoril, da je to grda beseda in obljubite, da boste doma v šparovček lepih besed stisnili 1 euro.

Tudi vaš zlati otrok, ki pazi na vaše lepe manire in njegovo polžje preobuvanje v copate, ko se vam že tako strašno mudi v službo, v vaših mislih sliši nekaj krepkih. Na poti v službo, vas pa še zagrabi bolečina v trebuhu. In takrat se spomnite. Seveda, menstruacija prihaja, še prej pa prijatelj PMS. Prijatelj? Nezaželeni spremljevalec je prava beseda. Ignorirate ga, ga vsakič znova odganjate od sebe, ampak on se pojavi prav vsak mesec in vas gnjavi, vas in vašo okolico. Ker prav nihče ni varen pred vašimi nihanji razpoloženja, tudi prijatelji in sodelavci ne.

In to je samo nekaj od približno 150 možnih PMS simptomov. Nekaterim med nami so namreč poznani tudi napihnjenost v spodnjem delu trebuha, bolečine v križu, nerazumljivo hrepenenje po sladkarijah in ogljikovih hidratih, boleče prsi, slaba koncentracija in pozabljivost, zaspanost, preobčutljivost, anksioznost, agresivnost in jezljivost, nespečnost, zmanjšanje spolne sle, driska ali zaprtost, jok brez pojasnila.

Ni nam najbolj lahko, kajne, ampak omenjene simptome lahko ublažimo. Uganete s čim? Ja, že zdrava prehrana in telovadba bo vplivala na počutje.

Svojih razvad ni treba v celoti opustiti; dobro je, da vsaj 10 dni pred menstruacijo, takrat ko skoraj zanesljivo pride njen nezaželeni spremljevalec, pazite, da se veliko gibate in začnete s PMS dieto.

Raje preskočite drugo (tretjo, četrto …) skodelico kave ali zelenega čaja, saj tovrstni napitki kar štirikratno večajo simptome.

Dobro se je odpovedati tudi alkoholnim pijačam, cigaretam, belemu sladkorju, maslu, rafiniranemu olju, jajcem, praženi hrani, polnomastnim mlečnim proizvodom. Zares zelo pomembno je, da se zadržite in odpoveste sladkarijam; če vam uspelo sladkarije izločiti iz vaše prehrane pet do sedem dni, lahko pričakujete, da boste imeli tudi kasneje veliko manjšo željo po njih.

skušnjava

Živila, ki zmanjšujejo predmenstrualne tegobe:

LOSOS, OREHI IN LANENO SEME
Mastna hrana je v drugi polovici menstrualnega ciklusa odsvetovana, kar pa ne pomeni za zdrave, omega 3 maščobe. Živila, ki imajo te maščobe v izobilju, so skuše, losos, avokado, laneno seme in orehi. Vključite jih v dnevno prehrano, lažje se boste prebili skozi čas predmenstrualnih tegob.

BANANE
Visok nivo kalija odpravlja odvečno vodo v našem telesu. Stabilizira se tudi raven sladkorja v krvi, poveča pa se proizvodnja hormona sreče. Banana je tudi dobra zamenjava za nezdrave sladkarije.

banana smoothie

ŠPINAČA IN BROKOLI
Simptome PMS se lahko ublaži s povečanim vnosom železa, ki ga vsebujejo zelena živila – špinača, blitva, brokoli, veliko ga je tudi v cvetači, kakavu. S tem mineralom lahko ublažimo glavobole, živčnost in slabo razpoloženje.

STROČNICE
Vsebujejo veliko rastlinskih vlaken in naravnih ogljikovih hidratov, kar nam zagotavlja dobro prebavo in hormonsko ravnovesje.

JOGURT
Jogurt je živilo, ki uspešno dvigne nivo kalcija, ki je v obdobju PMS znatno nižji v našem organizmu. Dovolj visoka raven kalcija vsekakor zagotavlja boljše razpoloženje.

MANDLJI
Mandlji vsebujejo visok delež vitamina E, ki pomaga pri problematični koži, občutljivih in bolečih prsih, bolečinah in razdražljivosti.

Samo zdrava prehrana pa ni dovolj za naše psihofizično razpoloženje, pomembno je tudi da poskusimo zmanjšati dnevni stres in poskrbimo za kakovosten osemurni spanec. Ne pozabimo niti na sproščujoče dejavnosti, na denimo vadbo joge, masažo ali toplo kopel.

Ko boste imele naslednjič vrh glave domačih, službenega sestankovanja in morda celo dogajanja na domačem in svetovnem parketu, se spomnite na pesem z znanim optimističnim refrenom: »because i’m happy«, pojejte banano in se odpravite na sprehod po sončku. Če je le možno sami, če si seveda lahko dovolite tak prestiž ☺!

i am happy

 

Menstruacija – zakaj nam je še vedno nerodno govoriti o tem?

Dodano : 17.3.2017
Ta rdeča, teta s Krvavca, tisti dnevi, … To so le nekateri izrazi, s katerimi je poimenovana menstruacija. Si vedela, da na svetu obstaja več kot 5000 izrazov za menstruacijo? Obenem pa nam je o njej še vedno nerodno govoriti. Zakaj? Menstruacija je v današnji družbi predvsem nekaj skrivnostnega. Ko gremo, na primer, med menstruacijo […]

Vse o tamponih

Dodano : 3.7.2016
Ali ste vedeli, da sta tampone, kot jih poznamo danes, izumila in patentirala zdravnika? Tampone mini velikosti lahko uporabljajo tudi dekleta. Tampone so ženske uporabljale že v starem Egiptu, stari Grčiji in starem Rimu. Prva dva patenta tamponov sta izumila zdravnika: dr. Earle C. Haas, 1931 v ZDA (aplikatorski tampon), in Judith Esser, 1950 v […]